Diplomatska Akademija

Održan međunarodni okrugli stol pod nazivom ''Znanstvena diplomacija – imidž nacije i brendiranje''

 

U organizaciji Diplomatske akademije Ministarstva vanjskih i europskih poslova, te uz potporu Zaklade Hanns Seidel, u četvrtak, 1. ožujka 2012. godine, u hotelu 'Regent Esplanade' u Zagrebu održan je međunarodni okrugli stol pod nazivom 'Znanstvena diplomacija – imidž nacije i brendiranje'.

Okrugli stol otvorio je zamjenik ministrice vanjskih i europskih poslova Joško Klisović, predstavivši u uvodnoj riječi strategiju Ministarstva u području javne diplomacije, s posebnim osvrtom na znanstvenu diplomaciju.

Sudionicima su se obratili i ravnatelj Diplomatske akademije Mladen Andrlić, ravnateljica Ureda Zaklade Hanns Seidl u Zagrebu Aleksandra Markić Boban i veleposlanik Savezne Republike Njemačke u Hrvatskoj Bernd Fischer. U raspravi su sudjelovali strani diplomati i ravnatelji europskih i domaćih znanstvenih institucija, predstavnici hrvatske državne uprave i akademske zajednice, sveučilišni profesori i znanstvenici, predstavnici diplomatskog zbora, te hrvatski diplomati.

Okrugli stol je dio niza skupova na temu 'Javna diplomacija' kojeg su organizatori pokrenuli 2011. godine s ciljem da se kroz razmjenu iskustava i koncepata hrvatskih i međunarodnih stručnjaka potakne rasprava i uspostavi stalni javni dijalog o različitim aspektima vanjske politike i diplomacije. Javna diplomacija danas ima velik značaj te se suočava s novim globalnim i političkim izazovima, ali i onima u gospodarstvu, obrazovanju, znanosti i kulturi. Povrh toga, Hrvatska je država pristupnica Europske unije, a predstojeće neposredno članstvo u Uniji nužno mijenja, inovira i prilagođuje pristup međunarodnom znanstvenom angažiranju, vrednovanju i pozicioniranju, ali i komuniciranju s inozemnim i domaćim javnostima. Istovrsni su i izazovi u području znanosti i obrazovanja, pa tako i znanstvene diplomacije.

Na skupu su također predstavljeni zbornici s izlaganjima sudionika prethodnih okruglih stolova o javnoj diplomaciji, koji su se bavili brendiranjem nacije i kulturalnom diplomacijom.